Reklamácie
V prípade reklamácie pošlite e-mail na adresu [email protected]
Nezabudnite uviesť nasledujúce informácie:
- názov zakúpeného tovaru
- dátum nákupu (nájdete na faktúre alebo pokladničnom doklade)
- číslo dokladu
- kontaktné údaje spolu s tel. číslom
- podrobný popis poškodenia, prípadne ilustračné fotky
Reklamačný pracovník vás bude kontaktovať v najbližšom možnom termíne.
Ako reklamáciu riešime?
- Ak ste dostali poškodený diel, napíšte nám jeho označenie podľa montážneho plánu a my vám pošleme nový kus.
- Ak máte problém so sedačkou, posteľou alebo nejakým iným veľkým kusom nábytku, reklamáciu posúdime individuálne.
Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok všeobecné obchodné podmienky je vydaný zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) a zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa. Tento reklamačný poriadok je vydaný spoločnosťou NÁBYTOK SPRINT s.r.o., IČO: 27806103, so sídlom: V Zimném dole 825, 735 11 Orlová, zapísanej na Krajskom súde v Ostrave, oddiel C, vložka 52323
kontaktné údaje:
email: [email protected]
telefón: (+420) 722 414 979
www: www.nabytoksprint.cz
(ďalej len „predávajúci“)
I.
Práva z chybného plnenia
Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatnení práv z chybného plnenia kúpnej zmluvy, ktorú uzavrela fyzická osoba mimo svojej podnikateľskej činnosti ako spotrebiteľ, alebo osoba v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“)
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
Za vadu tovaru sa nepovažuje rozdiel odtieňov farieb tovaru v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach.
Za vadu tovaru sa považuje, že tovar nemá dostatočnú životnosť, ktorú je možné rozumne očakávať.
II.
Lehota na uplatnenie práv
Ak sa prejaví vada v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z chyby v období dvanástich mesiacov od prevzatia. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v období dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Predávajúci môže u jednotlivého tovaru stanoviť aj dlhšiu záručnú dobu.
Ustanovenie čl. II ods. 2 sa nepoužije pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebeniu, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim , alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
III.
Práva kupujúceho
V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
výmenu za nový tovar,
opravu tovaru,
primeranú zľavu z kúpnej ceny,
odstúpiť od zmluvy.
Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
pokiaľ má tovar podstatnú vadu,
pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
pri väčšom počte vád tovaru.
Predávajúci nezodpovedá za ujmu na zdraví osôb, prípadne ujmu na majetku a tovar, ktorý bude zapríčinený neodborným zaobchádzaním, či zneužitím tovaru, prípadne nedbalosťou.
Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci. Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
IV.
Postup pri vybavovaní reklamácie
Kupujúci môže odoslať tovar predávajúcemu na adresu NÁBYTOK SPRINT s.r.o., v Zimném dole 825, 735 11 Orlová alebo ho odovzdať predávajúcemu v prevádzke.
Pri zasielaní kupujúci zabalí tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. K tovaru kupujúci priloží doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad – faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci dátum kúpy tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.
Kupujúci uvedie pri reklamácii nasledujúce údaje: názov zakúpeného tovaru, dátum zakúpenia, resp. obdržaní zásielky, číslo dokladu, kontaktné údaje vr. telefónneho čísla, podrobný popis poškodenia, prípadne ilustračné fotografie.
Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
Pokiaľ by kupujúcemu uplatnenie práva z vád malo spôsobiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom alebo sa jedná o tovar, ktorý je zamontovaný či súčasťou nehnuteľnosti, posúdi predávajúci vadu po dohode s kupujúcim buď na mieste, alebo iným spôsobom. V takom prípade je kupujúci povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť.
Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.
Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
10. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
Tento reklamačný poriadok je platný od 21.11.2024
Príloha:
Formulár na odstúpenie od zmluvy